O Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, είχε συνάντηση με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί & Αγοραίων.
07-08-2008, 07:40 PM
Μετά τη συνάντηση, ο κ. Χατζηδάκης, δήλωσε τα εξής:«Με τον πρόεδρο και τους εκπροσώπους των ταξί και αγοραίων είχαμε μια σφαιρική συζήτηση για τα ταξί και για τον ρόλο τους στις μεταφορές στην Ελλάδα. Και συμφωνήσαμε σε μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων για τα ταξί, τα οποία επηρεάζουν και τους ταξιτζήδες και τους καταναλωτές.Πρώτα απ’ όλα, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα «call –center» με τετραψήφιο αριθμό στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται όλοι οι επιβάτες ώστε να καταγράφονται εκεί τα παράπονά τους και στη συνέχεια να υπάρχει ταξινόμηση και διαχείριση των παραπόνων σε σχέση με τις αρμόδιες, κάθε φορά, υπηρεσίες. Το σύστημα θέλουμε να οργανωθεί με τον πιο σύγχρονο τρόπο. Έχουν υπάρξει συγκεκριμένα βήματα σε αυτή την κατεύθυνση και επιδιώκουμε να λειτουργήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς.Δεύτερον, τους παρουσίασα το καινούριο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο ουσιαστικά θα είναι ο καινούριος κανονισμός για τα ταξί και το οποίο αντικαθιστά ένα αρκετά παλιό Προεδρικό Διάταγμα, του 1987. Το καινούριο αυτό διάταγμα προσαρμόζει τις υποχρεώσεις των οδηγών ταξί στην πραγματικότητα η οποία έχει διαμορφωθεί, προβλέποντας πολλά επί μέρους μέτρα, όπως : - Πρώτον προβλέπεται ότι είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιείται ο κλιματισμός στα ταξί εφόσον το ζητά ο πελάτης, χωρίς επιβάρυνση. - Δεύτερον, προβλέπεται ότι πρέπει να υπάρχουν σε κάθε ταξί, ειδικές πινακίδες στα ελληνικά και στα αγγλικά με πληροφορίες για το τιμολόγιο, αλλά και με πληροφορίες και στοιχεία του οδηγού όπως συμβαίνει και σε πολλές χώρες του εξωτερικού. - Τρίτον, προβλέπεται ότι τα Πειθαρχικά Συμβούλια για τους ταξιτζήδες θα καταλήγουν σε συμπεράσματα σε τρισήμισυ μήνες για να αποφεύγονται καθυστερήσεις. - Επίσης, ένα ακόμη θέμα το οποίο συζητήσαμε, ήταν το ζήτημα με τις πιάτσες και τις εσοχές των ταξί. Ο ΣΑΤΑ είναι σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ έτσι ώστε να δούμε που υπάρχουν προβλήματα στο συγκεκριμένο ζήτημα και να υπάρξουν αναθεωρήσεις όπου χρειάζεται. Προβλέπεται να δημιουργηθούν καινούριες πιάτσες ταξί στον Ερυθρό Σταυρό, στο Λαϊκό Νοσοκομείο, σε σταθμούς του Μετρό όπου σήμερα δεν υπάρχουν. Προβλέπεται επίσης στενότερη συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για τη σήμανση στα σημεία που υπάρχουν πιάτσες και για την απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων αυτοκινήτων για να διευκολύνεται η δουλειά των ταξιτζήδων.- Επίσης συμφωνήσαμε για κάτι, το οποίο νομίζω είναι επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα ταξί, με τα ελληνικά τουλάχιστον δεδομένα. Βάζουμε την τηλεματική στα ταξί. Αυτό σημαίνει ότι με επιδότηση, από την «Κοινωνία της Πληροφορίας», θα δημιουργηθεί ένα κέντρο το οποίο θα αφορά τα ταξί όλης της Ελλάδας, από το οποίο θα υπάρχει συνολική παρακολούθηση και διαχείριση της κυκλοφορίας με ηλεκτρονικό τρόπο, των ταξί σε ολόκληρη τη χώρα, έτσι ώστε να υπάρχει:Σύστημα ραδιοπλοήγησης στα ταξί, προκειμένου να μπορεί ο πελάτης να «κλείνει» ταξί με SMS, να μπορεί να πληρώνει με πιστωτική κάρτα, αλλά και με τρόπο ώστε να υπάρχουν προβλέψεις για την ασφάλεια και των επιβατών και των ταξιτζήδων. Με το σύστημα εντοπισμού θέσης θα μπορούμε να γνωρίζουμε πού βρίσκεται το ταξί ανά πάσα στιγμή, πόσους επιβάτες έχει, ποιά είναι τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί εκείνη την ώρα, μέσα στο ταξί. Αυτό αντιλαμβάνεστε, είναι μια ουσιαστική αναβάθμιση του έργου των ταξιτζήδων και μπορεί να συντελέσει ουσιαστικά σε μια πολύ καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. - Τέλος, επειδή δεν μας αρκούν όλα αυτά και θέλουμε ακόμη περισσότερο να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ταξί, συμφωνήθηκε να ανατεθεί αμέσως μια μελέτη σε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα της χώρας, έτσι ώστε να γίνει μια συνολική αποτίμηση του ρόλου των ταξί και με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία, να υιοθετήσουμε μετά από ένα χρόνο, ένα καινούριο μοντέλο για τα ταξί συνολικά στην Ελλάδα. Μοντέλο που θα συντελέσει σε καλύτερες υπηρεσίες για τους επιβάτες, αλλά και σε καλύτερη ζωή, αν θέλετε, για τους ίδιους τους ταξιτζήδες. Η μελέτη θα γίνει απροκατάληπτα και στη συνέχεια, μόλις ολοκληρωθεί, θα συζητήσουμε και με τους ιδιοκτήτες των ταξί αλλά και με κάθε ενδιαφερόμενο».ΕΡΩΤΗΣΗ: Όλα αυτά θα επιφέρουν αυξήσεις στα τιμολόγια;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καμία απολύτως.ΕΡΩΤΗΣΗ: Η τηλεματική πότε θα λειτουργήσει;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για την τηλεματική, ο στόχος είναι μετά και σημερινή συνάντηση, να γίνουν συναντήσεις με τον αρμόδιο Γραμματέα για την Κοινωνία της Πληροφορίας, τον κ. Ασημακόπουλο, έτσι ώστε μέχρι το τέλος της χρονιάς να υποβληθούν οι προτάσεις και στη συνέχεια να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος του έργου και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση.ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε δηλαδή θα υλοποιηθεί, το 2010, το 2009;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πιστεύω νωρίτερα. Πιστεύω μέσα στο 2009 αυτό να είναι πραγματικότητα. Έχουμε να κάνουμε με διαγωνισμούς, ενστάσεις κλπΕΡΩΤΗΣΗ: Ο κανονισμός λειτουργίας των ταξί πότε θα εφαρμοστεί;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Άμεσα. Υπάρχει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, από εμάς έχει τελειώσει, θα πάρει τις υπογραφές θα περάσει από τη σχετική επεξεργασία, είναι θέμα ελάχιστων μηνών. Ενός ή δύο μηνών.ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή στο φθινόπωρο;ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ασφαλώς.ΘΥΜΙΟΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ –Πρόεδρος ΣΑΤΑ: «Σε συνέχεια της λειτουργίας του Υπουργείου τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σήμερα ήταν μια από τις πιο καθοριστικές μας συναντήσεις με τον Υπουργό Μεταφορών. Διότι η συνάντηση αυτή είχε ένα στόχο για την αναβάθμιση σε πραγματικό επίπεδο, όχι σε λόγια ή με «ασπιρίνες» του επιπέδου του κλάδου που θα έχει καλύτερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες. Και αυτό ήταν το βασικό, και αν θέλετε και το έλλειμμα περίπου 30 χρόνια όσον αφορά από πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών προς την λειτουργία των ταξί. Ζητά η πολιτεία, ζητούν οι επιβάτες, τα πάντα από το ταξί. Δεν υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις. Τώρα μπαίνουν σε μια βάση. Αρχίζει να λειτουργεί και να σκέπτεται το Υπουργείο πραγματικά για το μέλλον ενός κλάδου που προσφέρει πάρα πολλά στην παραγωγή και στην οικονομία, αλλά δυστυχώς μέχρι τώρα δεν υπήρχε αυτή η πολιτική βούληση. Ελπίζουμε ότι τώρα θα προχωρήσει, διότι εμπιστευόμαστε τον υπουργό, πάρα πολύ γρήγορα. Όλα αυτά που σήμερα συζητήσαμε και είναι έτοιμα χρόνια, θεωρούμε ό,τι έπρεπε να έχουν γίνει. Αλλά και τώρα που γίνονται θεωρούμε ότι θα αποδώσουν στον κλάδο ο οποίος θα αισθανθεί ασφάλεια. Θα εκλείψει το θέμα ληστειών και δολοφονών και άλλα διότι με το GPS, όπως γνωρίζετε, που έχει εφαρμοστεί από την εποχή του Δημάρχου Ν. Υόρκης του Τζουλιάνι, το είχαμε φέρει, είχαμε κάνει και σχετική ημερίδα αλλά δεν υπήρχε η πολιτική βούληση να προχωρήσουμε. Θέλω να εκφράσω όμως και ένα παράπονο: Ότι έτσι όπως δουλεύει ο κλάδος, που δεν έχει που να σταματήσει, που να επιβιβάσει και αποβιβάσει, έτσι όπως τον ήθελε η Πολιτεία- και τον ήθελε να τροφοδοτεί την παραοικονομία τόσα χρόνια, με αυτοκίνητα «μαϊμούδες» κα, διότι έτσι η Πολιτεία ήθελε τον κλάδο, δεν μπορεί να επιβιώσει με τόσο εξοντωτικά πρόστιμα. Πρέπει να δει ο κ. Υπουργός το θέμα με ανθρωπιστική πλευρά και στη διάρκεια εξέλιξης του διαλόγου που θα υλοποιηθούν όλα όσα συμφωνήσαμε, πρέπει το ποινολόγιο να μην είναι αυτού του επιπέδου».
__________________
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου