07-08-2008, 07:51 PM
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΑ ΤΑΞΙΣτο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση 2007-2013» και με στρατηγική επιλογή του ΥΜΕ την ουσιαστική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών ΤΑΞΙ προς το επιβατικό κοινό, η εξέλιξη της τεχνολογίας επιβάλλει την μελέτη αξιοποίησης των διευκολύνσεων που παρέχει η εφαρμογή σύγχρονων Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στους πολίτες, επιβάτες και αυτοκινητιστές. Τέτοιο προϊόν ψηφιακής τεχνολογίας είναι τα Συστήματα Τηλεματικής Διαχείρισης Στόλου Οχημάτων μέσω GPS. Με γνώμονα λοιπόν την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, η εγκατάσταση ενός Συστήματος Τηλεματικής στα οχήματα ΤΑΞΙ μπορεί να συντελέσει στην αποδοτικότερη διαχείριση του πολυπληθούς στόλου τους, να συμβάλλει στη βελτίωση των δυσχερών κυκλοφοριακών συνθηκών με θετικές συνέπειες ως προς την ανακούφιση του περιβάλλοντος, και να συντελέσει τα μέγιστα στην ασφαλέστερη μεταφορά επιβάτη και ιδιαίτερα του επαγγελματία οδηγού.ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣΤο «ψηφιακό» όφελος του επιβάτη από ένα τέτοιο εγχείρημα εντοπίζεται σε πολλαπλούς τομείς. Γίνεται διαθέσιμη πληθώρα υπηρεσιών αιχμής, αξιόπιστων και με εντυπωσιακή ακρίβεια. Επί παραδείγματι, η δυνατότητα παραγγελίας ΤΑΞΙ μέσω sms, μέσω email ή από ειδικά διαμορφωμένα σημεία (πχ πιάτσες), η ειδοποίηση του επιβάτη με τηλεφωνική κλήση ή γραπτό μήνυμα (sms) για την άφιξη του οχήματός του, και η δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου με πιστωτική κάρτα με αυτόματη έκδοση απόδειξης.Ο επιβάτης θα είναι πλέον σίγουρος ως προς την ταχεία και οικονομική εκτέλεση του μεταφορικού έργου, χάρη σε ψηφιακούς χάρτες οι οποίοι σχεδιάζουν και υποδεικνύουν με σαφήνεια μέσω φωνητικών εντολών την βέλτιστη διαδρομή, αλλά και παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τοπικά σημεία ενδιαφέροντος (τράπεζες, σχολεία, εκκλησίες, δημόσια κτίρια κλπ). Οι χάρτες ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο από αρμόδιους φορείς ή και από τους ίδιους τους οδηγούς για τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, έκτακτα συμβάντα και άλλα χρήσιμα στοιχεία για τη βελτιστοποίηση της διαδρομής.Επιπλέον, με τη διαρκή απεικόνιση του στίγματος του οχήματος σε μία κεντρική βάση δεδομένων επιτρέπεται η συνεχής παρακολούθηση και η αποδοτικότερη διαχείριση του συνόλου του στόλου. Καθίσταται απλή διαδικασία η ανεύρεση πολύτιμων και μη αντικειμένων που ξεχνιούνται σε ΤΑΞΙ. Περιορίζεται το φαινόμενο της άσκοπης μετακίνησης σε αναζήτηση επιβατικού κοινού, καθώς ελαχιστοποιείται ο χρόνος που ένα όχημα παραμένει χωρίς μίσθωση. Δεν θα υπάρχει πλέον το φαινόμενο των «εξαφανισμένων» ΤΑΞΙ σε απόμερες περιοχές, καθώς η θέση κάθε οχήματος καταγράφεται διαρκώς, και σε συνδυασμό με τη δυνατότητα εκπομπής σήματος κινδύνου, αποθαρρύνονται αξιόποινες πράξεις σε βάρος επιβατών και κυρίως των επαγγελματιών οδηγών. Σε άμεση συνάρτηση με την ανάγκη αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου των ΤΑΞΙ και την βελτιστοποίηση των διαδρομών, τίθενται στοιχεία από πρόσφατες έρευνες του ΟΑΣΑ που δίνουν το μέγεθος των μετακινήσεων των οχημάτων ΤΑΞΙ στο βεβαρημένο οδικό δίκτυο της Αθήνας. Με στόλο που αριθμεί 13500 οχήματα μόνο στην Αττική, εκτιμάται ότι σε ένα 24ωρο πραγματοποιούνται περισσότερες από 200000 (διακόσιες χιλιάδες) μετακινήσεις, ενώ στο ίδιο 24ωρο ο εσωτερικός δακτύλιος επιβαρύνεται από 74000 εισόδους οχημάτων ΤΑΞΙ. Από τις 200000 μετακινήσεις ένα ποσοστό 24% διαρκεί από 11 έως 20 λεπτά και άλλο ένα 24% από 21 έως 30 λεπτά. Δηλαδή, σχεδόν οι μισές μετακινήσεις είναι μέσης χρονικής διάρκειας που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μια συντονισμένη διαχείριση της κυκλοφορίας του στόλου, ώστε να μειωθούν οι αυξημένοι λόγω κίνησης χρόνοι και να περιορισθούν οι μη αναγκαίες διελεύσεις μέσα από το κέντρο, με τα όποια οφέλη συνεπάγονται για το περιβάλλον και το κοινωνικό σύνολο.ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗΗ δαπάνη που απαιτείται για την πραγματοποίηση του ανωτέρω εγχειρήματος διακρίνεται σε τρεις βασικές πιστώσεις. Οι δύο αφορούν στον εξοπλισμό των οχημάτων και στην δημιουργία του κέντρου (ή κέντρων) διαχείρισης του στόλου. Το τρίτο μέρος της δαπάνης αποτελούν τα τέλη συνδρομής δικτύου μεταφοράς δεδομένων, τα οποία καταβάλλονται περιοδικά.Για την λήψη και αποστολή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο μέσω δικτύου GPRS η συνδρομή ανέρχεται σε €10 με €15 ανά όχημα μηνιαίως, ανάλογα και με τον όγκο δεδομένων που απαιτούνται. Η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού σε κάθε όχημα κυμαίνεται μεταξύ €300 και €500. Τέλος, όσον αφορά στο κέντρο (ή κέντρα) διαχείρισης που είναι και η «καρδιά» του Συστήματος Τηλεματικής, το κόστος του εξαρτάται από τις διαθέσιμες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό και στους επαγγελματίες οδηγούς. Επίσης εξαρτάται και από το αν θα λειτουργεί ως εσωτερικό δίκτυο (intranet) με ειδικά διαμορφωμένο λογισμικό προφανώς πιο δαπανηρό (κάτι που συνίσταται για το εύρος του στόλου που εν προκειμένω ανέρχεται σε 29000 οχήματα σε όλη την Ελλάδα) ή αν θα παρέχεται μέσω διαδικτύου με εμπλοκή της εταιρίας που θα αναλάβει το έργο. Σε κάθε περίπτωση, μια λογική προσέγγιση συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού των οχημάτων και εξαιρουμένων των τελών συνδρομής δικτύου ανέρχεται σε δαπάνη μέχρι περίπου τα €5000 ανά όχημα, ενώ ο χρόνος υλοποίησης του εγχειρήματος δεν ξεπερνά τους 5-6 μήνες ακόμα και αν είναι απαραίτητη η δημιουργία ειδικού λογισμικού.ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣΔικαιούχος της κρατικής ενίσχυσης του 50% της προτεινόμενης δράσης μέσω του ΥΜΕ, αλλά ταυτόχρονα φορέας υλοποίησης και διαχειριστής του συστήματος τηλεματικής θεωρείται καταλληλότερη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΙΑΤΑ), ώστε να εκπροσωπεί τον στόλο των ΤΑΞΙ στο σύνολό του πανελλαδικά, και να μπορεί να κατανείμει τα κονδύλια ανάλογα με τις ανάγκες κάθε γεωγραφικού διαμερίσματος.ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣΟι πιο σημαντικές από τις πολυάριθμες διαθέσιμες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και τους επαγγελματίες οδηγούς συνοψίζονται παρακάτω:• Δυνατότητα παραγγελίας ΤΑΞΙ με νέα ηλεκτρονικά μέσα, sms και email• Ειδοποίηση επιβάτη με κλήση, sms ή email για διαθεσιμότητα και άφιξη οχήματος• Δυνατότητα πληρωμής μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας• Εύρεση θέσης επί της διαδρομής ανά πάσα στιγμή μέσω ηλεκτρονικών χαρτών• Αναλυτικές πληροφορίες για τοπικά σημεία ενδιαφέροντος (πχ τράπεζες)• Άμεση εύρεση απολεσθέντων μέσα σε ΤΑΞΙ αντικειμένων• Διαρκής ενημέρωση για τοπικές κυκλοφοριακές συνθήκες και συμβάντα για καλύτερη προσαρμογή του δρομολογίου• Αποδοτικότερη διαχείριση του στόλου των ΤΑΞΙ μέσω κεντρικής διαχείρισης• Διαρκής παρακολούθηση στίγματος οχημάτων για αποτροπή εγκληματικών πράξεων σε βάρος των επιβατών και κυρίως των οδηγών• Σύστημα ανοιχτό σε προσθήκη νέων υπηρεσιών όταν αυτές διατίθενται στο μέλλονΠρόσφατα η εποπτεύουσα αρχή των ΤΑΞΙ της Νέας Υόρκης (New York City's Taxi and Limousine Commission) κατέστησε υποχρεωτική την εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής σε όλα τα οχήματα της μέσω του προγράμματος Medallion Taxicab Technology Passenger Enhancements Project (T-PEP). Συστήματα τηλεματικής για τη διαχείριση στόλων οχημάτων ΤΑΞΙ προς όφελος του επιβατικού κοινού εφαρμόζονται σε όλο και περισσότερες πόλεις ανά τον κόσμο. Η δαπάνη λοιπόν για την κοινωνική αυτή παροχή μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ψηφιακής σύγκλισης."... ενδεικτικά αναφέρονται παρεμβάσεις όπως portals τουριστικού περιεχομένου, συστήματα υποστήριξης κλινικών αποφάσεων, τηλεματικές υπηρεσίες μεταφορών προς τους πολίτες, ανάπτυξη ψηφιακών βάσεων δεδομένων αγροτικού χώρου (κλιματολογία Ελλάδος, εδαφολογικοί χάρτες, χάρτες χλωρίδας και πανίδας)…"
ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση 2007-2013»Ειδικ. Στόχος 2 – ΤΠΕ & Βελτίωση Ποιότητας ΖωήςΜέτρο 2.1, Σελίδα 134
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου