ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον νόμο 3109/2003 επέφερε σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία των ΕΔΧ (Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης) αυτοκινήτων (ταξί και αγοραία), επηρεάζοντας καίρια τα σημεία:
Ιδιοκτήτης και οδηγός
Στόλος και ανανέωσή του
Οργάνωση της Εργασίας
Κατ' εφαρμογή του νόμου και των εκτελεστικών αποφάσεων που βγήκαν:
Πάνω από 6 (έξι) χιλιάδες αυτοκίνητα ανανεώθηκαν και σταμάτησε πλέον η κυκλοφορία των σαράβαλων, αφού το μέτρο της οικονομικής ενίσχυσης συνδυάστηκε με την εφαρμογή ορίων ηλικίας για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων - ταυτόχρονα όμως με την επιβολή υποχρέωσης να έχουν κλιματισμό και ελάχιστο όριο κυβισμού. Τα νέα αυτοκίνητα είχαν χαρακτηριστικά που καλυτέρευαν αισθητά την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Θεωρήθηκε αναγκαίο και καθιερώθηκαν υποχρεώσεις για τους οδηγούς - ιδιοκτήτες, με την άμεση επιβολή ποινών (π.χ. αφαίρεση αδείας για 10 ημέρες στις περιπτώσεις επιλογής πελατών, απρεπούς συμπεριφοράς, κλπ), με ορατά αποτελέσματα στη συμπεριφορά των οδηγών προς τους επιβάτες, για το λίγο διάστημα που έμεινε σε ισχύ η ρύθμιση αυτή.
Δόθηκε ακόμα η δυνατότητα να οργανωθούν οι επαγγελματίες σε εταιρίες ή συνεταιρισμούς ώστε να είναι ευκολότερη η εξυπηρέτηση των πολιτών και να εκσυγχρονισθεί ο κλάδος τους που υστερεί ουσιωδώς από την κατάσταση του μέσου Ευρωπαίου ταξιτζή.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μέχρι σήμερα:
Κατάργησε, ως προεκλογικό γραμμάτιο, την επιβολή ποινών με άμεση επίπτωση την χειροτέρευση της συμπεριφοράς των οδηγών προς τους ανυπεράσπιστους πλέον επιβάτες.
Σταμάτησε πλέον την καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων.
Και σήμερα, αναγγέλλει «κάποια» νέα μέτρα
Ένα - Ένα τα μέτρα
1.Συχνότητες Ραδιοταξί
Εξαγγέλλεται μια άνευ περιεχομένου «απελευθέρωση» συχνοτήτων.
Επί 4 χρόνια υπήρξε προσπάθεια να μπει σε τάξη το φάσμα ραδιοσυχνοτήτων.
2.Νέοι σταθμοί (πιάτσες) στην Αθήνα και Πειραιά
Η προσπάθεια αυτή είχε ήδη ξεκινήσει με πρωτοβουλία της ηγεσίας του ΥΜΕ το 2003 και με φορέα τον ΟΑΣΑ και ιδρύθηκαν ή επαναλειτούργησαν 17 πιάτσες.
Προϋπόθεση βεβαίως για να λειτουργεί μια πιάτσα ταξί είναι, οι επιβάτες να κατευθύνονται στην πιάτσα και οι επαγγελματίες να μην παίρνουν επιβάτες όπου βρουν. Η μη «τήρηση» της πιάτσας από επιβάτες και επαγγελματίες, την καταργεί ουσιαστικά και αθόρυβα.
1. Ο νόμος 3109/2003 απαγόρευε την έκδοση νέων αδειών ταξί μέχρι 31.12.2005, δίνοντας όμως τη δυνατότητα νέας οργάνωσης του επαγγέλματος, μαζί με την ανανέωση του στόλου και την εκπαίδευση οδηγών και ιδιοκτητών. Έτσι η νέα παράταση μέχρι 31.12.2008, πρέπει δεν συνδυάζεται με τα στοιχεία αυτά, αλλιώς είναι προφανές ότι δεν θα αποφέρει κανένα όφελος στο επιβατικό κοινό.
2. Είναι λανθασμένη η απόφαση, η Ειδική Άδεια Ταξί να «μπορεί να αποκτάται και από άτομα που έχουν και άλλα εισοδήματα».
Ο εν ισχύει νόμος 3109/2003 δεν «απαγορεύει» τα άλλα εισοδήματα, απαιτεί όμως και σωστά να μην μετέρχεται άλλο επάγγελμα αυτός που επιθυμεί να έχει την ειδική άδεια οδήγησης. Η παρουσία ετεροαπασχολούμενων στο επάγγελμα του οδηγού ταξί το υποβαθμίζει και γίνεται αιτία της κακής εικόνας.
3. Προφανώς σύμφωνος είναι κανείς με την θέση σε κυκλοφορία αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ, αλλά πρόκειται για άλλη διατύπωση της ρύθμισης που περιλαμβάνεται στον ισχύοντα νόμο.
4. Τα πειθαρχικά συμβούλια που θεσπίσθηκαν κατά καιρούς δεν απέδωσαν. Άθλιες συμπεριφορές εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Η αναγκαιότητα της επαναφοράς του συστήματος των ποινών που κατήργησε η σημερινή κυβέρνηση είναι υποχρέωσή μας έναντι των καθημερινών εκατοντάδων χιλιάδων επιβατώ
Παρασκευή 29 Αυγούστου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου